Képzelje el, hogy a háziorvosa a pontosabb diagnózis miatt beutalja egy szakorvosi vizsgálatra!
Kap egy időpontot másfél-két hónappal későbbre, délelőtt 11-re. Kivárja a várakozási időt és megjelenik 10:45-kor a rendelő előtt, ahol kisebb tömeg fogadja. Az első öt percben nem izgatja magát, mert ugye Ön időpontot kapott. Szétnéz a várakozó emberek hadán és arra gondol:
“- A sok pancser! Mindjárt eljön az én időm és elegánsan besétálok a rendelőbe!”
Aztán nagyon hamar kiderül, hogy másik 5 ember is pontosan 11-re kapott időpontot… 11:00-kor már teljesen világos, hogy a “sok pancser” reggel nyolcra érkezett és minden valószínűség szerint Ön ma már sorra sem fog kerülni, vagy csak délután 5-kor… Talán…
Ezek után mit szólna ha felkínálnák a következő lehetőséget:
A háziorvostól kapott beutaló kézhezvétele után hazafelé tárcsázna egy telefonszámot, ahol “várják már” hívását.
Közölné az operátorral, hogy milyen vizsgálatra van szüksége és mikor lenne Önnek megfelelő a vizsgálat időpontja. Az operátor megszervezi a vizsgálatot és az egyeztetés eredményével megkeresi Önt.
A kapott időpontban odaballag az adott egészségügyi szolgáltatóhoz, ahol szintén várják már és mosolyogva kísérik a vizsgálatot végző szakorvoshoz.
A vizsgálat befejeztével azonnal kézhez kapja az eredményt, amit akár azonnal vihet a háziorvosához.
előfordulhat, hogy néhány nap múlva megkeresik Önt telefonon és megkérdezik: Elégedett volt-e az orvossal, kedvesen fogadta-e a recepciós, kellett-e várakoznia az indokoltnál hosszabb ideig?