A következő cikk a régi honlapomon jelent meg 2008. március 4-én…
(Ekkor még az Allianz-nak dolgoztam, ezért vannak allianzos utalások benne, de a kárrendezés elve, folyamata gyakorlatilag ugyanaz bármely társaságnál…)
Március első hetében égtek a telefonvonalak, igen sok kárbejelentést kaptam a vihar után. Ekkor vetődött fel bennem: Arról is írni kéne, hogyan jelentsünk be lakáskárt?!
Ha kár keletkezik…
Kettő között a különbség: Az “alap” események eleve benne vannak a lakásbiztosításban, a “kiegészítők” meg választhatóak…Teendők:
- A legfontosabb tudnivaló, hogy a keletkeztt kárt 2 munkanapon belül kell jelenteni a biztosító felé!
Ebbe már az is beleszámít, ha az ügyfelem személyesen nekem jelzi a káreseményt. Rendszerint innentől kezdve már a továbbiakat én intézem. - Lehetőség van az internetes kárbejelentésre biztosítói oldalon is!
A netes kárbejelentéshez elő kell készíteni a biztosítási kötvényt, de legalább a kötvényszámot!
Érdemes egy papírt, ceruzát is kézben tartani, mert a bejelentés végeztével kap az ügyfél egy visszaigazoló üzenetet, hogy milyen számon rögzítették bejelentését. Innentől kezdve lehet erre a számra hivatkozni. - Érdemes tudni: A kárrendezés alapja az elvégzett javításról adott számla, vagy a kárszakértői szemle. Ha nem áll rendelkezésre számla, akkor a kárszakértő állapítja meg a kifizetésre kerülő összeget.
- Nem kell a kárenyhítéssel várni a kárszakértő megérkeztéig!
Ha pl. egy ledőlt kémény beszakítja a tetőt és a keletkező lyukon beázik az éplet, értelemszerűen nem kell a lefedéssel várni míg megérkezik a kárszakértő, mert ugye csak növekedhet a kár nagysága ha elázik a szobabútor is… - A kárszakértő 5 napon belül jelentkezni fog!
Segítsük a munkáját, hogy olyan telefonszámot adjunk meg a bejelentéskor, amin mindenképpen el tud érni! - A biztosító kockázatviselése az aláírást követő nap 0 órájától kezdődik, kivéve, ha a szerződő felek más (későbbi) időpontban állapodtak meg.
Ez azért érdekes, mert a biztosítás tartama nem befolyásolja a kárrendezést!